Archwium - Przedmiot działalności
Zespół Szkół nr 5 w Jarocinie prowadzi działalność edukacyjną oraz opiekuńczo – wychowawczą. Misją zespołu szkół jest tworzenie szkoły nowoczesnej, bezpiecznej i przyjaznej, która umożliwia wszechstronny rozwój uczniów z uwzględnieniem ich potrzeb i możliwości oraz dobrze przygotowuje ich do dalszego kształcenia i życia, w myśl motta „Różne są nasze możliwości, ale wspólne dążenia ku przyszłości”.
Nauczanie prowadzone jest w trzech etapach edukacyjnych:
- I etap – edukacja wczesnoszkolna (kształcenie zintegrowane) w klasach I – III szkoły podstawowej,
- II etap – nauczanie przedmiotów i bloków przedmiotowych w klasach IV –VI szkoły podstawowej z uwzględnieniem zajęć religii lub etyki i wychowania do życia w rodzinie,
- III etap - nauczanie przedmiotów i bloków przedmiotowych w klasach I – III gimnazjum z uwzględnieniem zajęć religii lub etyki i wychowania do życia w rodzinie.
Zespół Szkół nr 5 w Jarocinie realizuje cele i zadania określone w ustawie z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (Dz. U. z 2004r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) oraz przepisach wydawanych na jej podstawie, a w szczególności:
- zapewnia bezpłatne nauczanie w zakresie ramowych planów nauczania,
- przeprowadza rekrutację uczniów w oparciu o zasadę powszechnej dostępności,
- zatrudnia nauczycieli posiadających kwalifikacje określone w odrębnych przepisach,
- realizuje programy nauczania uwzględniające podstawę programową kształcenia ogólnego oraz ramowy plan nauczania,
- realizuje ustalone przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów.
Celem szkoły jest zapewnienie uczniom możliwości pełnego rozwoju intelektualnego, psychicznego i fizycznego w poszanowaniu godności oraz wolności światopoglądowej i wyznaniowej.
Szczegółowe cele i zadania, różnorodne formy wspierania uczniów oraz formy współdziałania z rodzicami w zakresie nauczania, wychowania i profilaktyki określa § 2 Statutu Szkoły Podstawowej nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi w Jarocinie oraz § 2 Statutu Gimnazjum nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi w Jarocinie. W realizacji celów i zadań uwzględnia się również zapisy programów wychowawczych szkoły podstawowej i gimnazjum oraz szkolnych programów profilaktyki.
Za realizację zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych szkoły odpowiada dyrektor zespołu szkół oraz rada pedagogiczna.
Podstawową jednostką organizacyjną szkoły jest oddział. W Zespole Szkół nr 5 w Jarocinie znajdują się, oprócz oddziałów ogólnodostępnych, również oddziały integracyjne. Do oddziałów integracyjnych przyjmowani są uczniowie posiadający orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, o ile liczba dzieci niepełnosprawnych w oddziale nie przekracza pięcioro. Szkoła zbiera informacje od przedszkoli (zwłaszcza przedszkola z oddziałami integracyjnymi) o ilości dzieci zakwalifikowanych do kształcenia specjalnego, rodzajach niepełnosprawności, jak również o innych indywidualnych potrzebach edukacyjnych przyszłych uczniów (za zgodą rodziców, prawnych opiekunów dziecka). Co roku informacje te zbierane są podczas spotkań organizowanych przez przedszkole, w rozmowach indywidualnych z rodzicami oraz na spotkaniach zespołów d/s integracji funkcjonujących w szkole i w przedszkolu. W oddziałach integracyjnych zatrudnia się dodatkowo nauczycieli wspierających, posiadających odpowiednie kwalifikacje do pracy z uczniami niepełnosprawnymi. Szkoła prowadzi oddziały integracyjne w oparciu o zasady uwzględnione § 5 Statutu Szkoły Podstawowej nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi w Jarocinie oraz § 5 Statutu Gimnazjum nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi w Jarocinie.
Osoby odpowiedzialne
Autor: | Marek Durczak |
Odpowiada: | Marek Durczak |
Wytworzył: | Marek Durczak |
Data ostatniej zmiany: | 2013-11-14 15:05:11 |
Statystyki
Odwiedzin na stronie: | 1098 |