Biuletyn Informacji Publicznej
Zespół Szkół nr 5 w Jarocinie
drukuj

Instrukcja korzystania z BIP

Instrukcja korzystania z BIP


Biuletyn Informacji Publicznej (BIP) to publikator teleinformatyczny służący powszechnemu udostępnianiu informacji publicznej w postaci ujednoliconego systemu stron w sieci Internet.

 

Zakres publikowanych informacji prezentuje menu po lewej stronie. Menu jest podzielone na następujące kategorie informacji publicznej:

  1. Informacje podstawowe
  2. Status prawny
  3. Akty prawa wewnątrzszkolnego
  4. Organy szkoły i ich kompetencje
  5. Przedmiot działalności
  6. Zasięg terytorialny
  7. Dyrekcja
  8. Kadra
  9. Organizacja pracy szkoły
  10. Przyjmowanie i załatwianie spraw
  11. Struktura własnościowa i majątek
  12. Zamówienia publiczne
  13. Nabór do pracy
  14. Kontrola zarządcza
  15. Rejestry, ewidencje, archiwa
  16. Biuletyn Informacji Publicznej

 

Kategorie opatrzone są białymi nagłówkami zapisanymi na czerwonym tle. Prowadzą one bezpośrednio do treści kategorii Biuletynu lub też do kolejnej podkategorii (artykułu), zawierającej informacje związane tematycznie z wybraną kategorią. Aby wyświetlić treść informacji publicznej w danej kategorii należy wcisnąć lewy przycisk myszy na wybranej pozycji menu.

 

Na treść kategorii składają się:

  • nagłówek z nazwą informującą w skrócie o jej zawartości,
  • treść zasadniczą w postaci tekstu,
  • podkategorie (artykuły) zawierające szczegółowe informacje związane tematycznie z wybraną kategorią,
  • elementy dodatkowe, takie jak: pliki do pobrania w formacie pdf,
  • informacja o osobach odpowiedzialnych za wytworzenie treści informacji publicznej,
  • informacja o dacie publikacji (aktualizacji) oraz przygotowania strony,
  • archiwum.

 

W celu ułatwienia odnalezienia szczegółowych  informacji w ramach kategorii utworzone zostały podkategorie (artykuły), opatrzone czerwoną czcionką na białym tle. Po wskazaniu kursorem myszy nazwy podkategorii, kursor przyjmuje kształt dłoni a nazwa podkategorii zostaje podkreślona. Po wciśnięciu lewego przycisku myszy informacje zapisane w danej podkategorii wyświetlają się w postaci informacji docelowej.

W kategorii lub podkategorii (artykule) istnieje możliwość wydrukowania zawartej treści - funkcja "DRUKUJ", znajdująca się w prawym górnym rogu strony.

Wszystkie treści w BIP, zgodnie z ustawą, są gromadzone w archiwum, znajdującym sie u dołu strony. Archiwalny wpis posiada oryginalną treść, załączniki, datę wprowadzenia, jego autora. W celu odnalezienia informacji archiwalnych należy kliknąć funkcję "ZOBACZ", znajdującą się w prawym dolnym rogu strony.

 

Dokumenty specyficzne, takie jak treść prawa miejscowego i wewnątrzszkolnego lub druki do wypełnienia zapisane są w postaci plików o rozszerzeniu pdf. W celu ich odczytania na komputerze powinien być zainstalowany program Acrobat Reader. Jest to darmowy program dostępny w internecie pod adresem: http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep.html

 

Biuletyn Informacji Publicznej wyposażony jest w wyszukiwarkę informacji, znajdującą się na samym dole menu, która jest narzędziem umożliwiającym znalezienie dowolnej informacji umieszczonej na stronach Biuletynu. Aby skorzystać z wyszukiwarki Biuletynu Informacji Publicznej, należy w polu tekstowym wpisać szukane słowo lub wyrażenie i kliknąć przycisk „Enter”, po czym wyświetli się lista kategorii lub podkategorii (artykułów), zawierających wyszukiwane wyrażenie. Aby odczytać treść wyszukanej kategorii lub podkategorii (artykułu), należy kliknąć na jej tytuł.

Osoby odpowiedzialne

Autor:Marek Durczak
Odpowiada:Marek Durczak
Wytworzył:Marek Durczak
Data ostatniej zmiany:2013-12-13 13:06:47

Archiwum

Data Autor
2013-11-12 12:15 Marek Durczak zobacz

Statystyki

Odwiedzin na stronie: 755