Aktualności
Nabór wniosków w ramach resortowego programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej "Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego edycja 2025.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Mieście Lubawskim informuje, że rozpoczął się nabór wniosków w ramach programu resortowego Ministra Rodziny i Polityki Społecznej "Opieka wytchnieniowa" - edycja 2025.
Program jest finansowany ze środków Funduszu Solidarnościowego.
Głównym celem Programu jest wsparcie członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad:
-
dziećmi od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia posiadającymi orzeczenie
o niepełnosprawności lub -
osobami niepełnosprawnymi posiadającymi:
a) orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności albo
b) orzeczenie traktowane na równi z orzeczeniem wymienionym w lit. a, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 44, z późn. zm.)
- poprzez umożliwienie uzyskania doraźnej, czasowej pomocy w formie usługi opieki wytchnieniowej, tj. odciążenie od codziennych obowiązków łączących się ze sprawowaniem opieki nad osobą z niepełnosprawnością przez zapewnienie czasowego zastępstwa w tym zakresie. Dzięki temu wsparciu, osoby zaangażowane na co dzień w sprawowanie opieki nad osobą
z niepełnosprawnością dysponować będą czasem, który mogą przeznaczyć na odpoczynek
i regenerację, jak również na załatwienie niezbędnych spraw życiowych. Usługi opieki wytchnieniowej mogą służyć również okresowemu zabezpieczeniu potrzeb osoby
z niepełnosprawnością w sytuacji, gdy członkowie rodzin lub opiekunowie z różnych powodów nie będą mogli wykonywać swoich obowiązków.
Na realizację Programu Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przeznaczył kwotę 200 000 000,00 zł.
Poniżej terminy naboru wniosków w ramach Programu:
Gmina/powiat składa wniosek (załącznik nr 1 do Programu) do właściwego wojewody za pośrednictwem Generatora Funduszu Solidarnościowego dostępnego na stronie internetowej https://bfs.mrips.gov.pl,
w terminie od dnia 6 listopada 2024 r. do dnia 27 listopada 2024 r.
Wojewoda, po weryfikacji wniosków złożonych przez gminy/powiaty, sporządza listę rekomendowanych wniosków do finansowania w ramach Programu (załącznik nr 3 do Programu) i przekazuje ją do Ministra wraz z informacją wojewody dotyczącą środków finansowych z Programu „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025 (załącznik nr 2 do Programu), w terminie do dnia
13 grudnia 2024 r.
Informacje o naborze wniosków (wraz z załącznikami) w ramach ww. programu znajdują się na stronie internetowej Warmińsko - Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie https://www.gov.pl/web/uw-warminsko-mazurski.
data publikacji: 20.11.2024r.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Mieście Lubawskim informuje, że w ramach Ogólnoświatowej Kampanii „Biała Wstążka-Otwarte Drzwi”w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Mieście Lubawskim ul. Grunwaldzka 3 w dniach 4 grudnia 2024r. w godzinach od 12.30 do 13.30 porad udzielać będzie radca prawny oraz 6 grudnia 2024r.
w godzinach od 8.00 do 14.00 porad udzielać będzie psycholog i starszy specjalistę pracy z rodziną.
Serdecznie zapraszamy osoby chętne do skorzystania ze wsparcia specjalistycznego w zakresie przeciwdziałania przemocy domowej.
data publikacji: 18.11.2024r.
UWAGA!!!
Uprzejmie informujemy, że Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Mieście Lubawskim we wtorek, 24 grudnia 2024 roku, czyli w Wigilię Bożego Narodzenia będzie nieczynne.
W zamian za ten dzień, Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie będzie czynne dla klientów 23 listopada 2024 roku (sobota)
w godzinach od 7:15 do 15:15.
Dyrektor PCPR
Anna Marchlewska-Barczewska
data publikacji: 15.11.2024r.
Nabór wniosków w ramach programu „Zajęcia klubowe
w WTZ” na okres realizacji
od 1 lutego 2025 r. do 31 stycznia 2026 r.
Informujemy o rozpoczęciu naboru wniosków w ramach I tury na realizację w okresie od 1 lutego 2025 r. do 31 stycznia 2026 r. programu „Zajęcia Klubowe w WTZ” finansowanego ze środków PFRON.
Celem programu jest wsparcie osób niepełnosprawnych w utrzymaniu samodzielności i niezależności w życiu społecznym i zawodowym poprzez prowadzenie przez Warsztaty Terapii Zajęciowej (WTZ) zajęć klubowych jako zorganizowanej formy rehabilitacji.
Beneficjentami programu są:
-
osoby niepełnosprawne, posiadające ważne orzeczenie o stopniu niepełnosprawności (lub orzeczenie równoważne), które były uczestnikami WTZ i opuściły go w związku z podjęciem zatrudnienia,
-
osoby niepełnosprawne, posiadające ważne orzeczenie o stopniu niepełnosprawności (lub orzeczenie równoważne), znajdujące się na prowadzonej przez podmiot prowadzący WTZ liście osób (o której mowa w art. 10f ust. 2a ustawy o rehabilitacji), których zgłoszenie do uczestnictwa w warsztacie zostało zatwierdzone i które nie rozpoczęły terapii w WTZ.
Treść programu oraz procedury jego realizacji dostępne są na stronie internetowej Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych: www.pfron.org.pl
w zakładce: O Funduszu/Programy i zadania PFRON/ Programy realizowane obecnie/Program „Zajęcia klubowe w WTZ”.
Osoba do kontaktu:
Maria Szymańska tel. 56 474 31 96
data publikacji: 06.11.2024r.
INFORMACJA
Fundacja Poland Business Run prowadzi nabór wniosków na dofinansowania dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi, w tym po amputacjach kończyn, a także po zabiegu mastektomii. Pomagamy bez względu na wiek, sytuację zawodową i społeczną. Jeżeli wśród Państwa pacjentów/klientów/podopiecznych są osoby, które potrzebują wsparcia w dofinansowaniu protezy lub jej elementu, wózka, rehabilitacji lub turnusu rehabilitacyjnego będzie nam bardzo miło, jeżeli przekażą Państwo takiej osobie informacje o nas.
Wnioski, jakie napłyną do naszej fundacji, zostaną rozpatrzone maksymalnie do końca bieżącego roku przez specjalnie do tego powołaną komisję. W momencie, kiedy dofinansowanie zostanie przyznane, poinformujemy o tym wnioskodawcę.
Co roku dzięki charytatywnemu biegowi Poland Business Run pomagamy ponad 100 osobom rocznie. Aby dać sobie szansę na przyznanie dofinansowania, należy zwrócić się do nas z wnioskiem o pomoc. Więcej informacji na temat wniosku znajdą Państwo na naszej stronie internetowej https://polandbusinessrun.pl/pl/about/jak-zostac-beneficjentem oraz w informacjach poniżej.
Jeżeli chcieliby Państwo udostępnić post o naborze wniosków na swoich mediach społecznościowych, prosimy o udostępnienie go z naszego fanpage Poland Business Run na Facebook. Post znajdą Państwo pod linkiem: https://www.facebook.com/share/p/Boshjt46TFdnn9v1/
_________________________________________________
Fundacja Poland Business Run skupia się na pomocy osobom po amputacjach i z innymi dysfunkcjami narządów ruchu oraz osobom po mastektomii. Co roku we wrześniu organizujemy charytatywną sztafetę biznesową Poland Business Run, by zebrać środki na wsparcie naszych beneficjentów.
Osobom z niepełnosprawnościami ruchowymi pomagamy szczególnie w dofinansowaniu: protez i ich elementów, sprzętu ortopedycznego, rehabilitacji, turnusów rehabilitacyjnych oraz konsultacji psychologicznych.
Osobom po mastektomii pomagamy w dofinansowaniu rehabilitacji lub turnusu rehabilitacyjnego oraz wsparcia psychologicznego.
W poniższym linku znajdą Państwo do pobrania wniosek o udzielenie pomocy dla osoby fizycznej oraz regulamin udzielania dofinansowania:
https://polandbusinessrun.pl/pl/about/jak-zostac-beneficjentem
Wniosek można złożyć również w formie elektronicznej, wypełniając formularz przez stronę internetową:
https://polandbusinessrun.pl/pl/about/wniosek-o-udzielenie-pomocy
Do wniosku należy dołączyć następujące dokumenty (kserokopie do wniosku w formie papierowej, skany do wniosku online):
a) aktualne orzeczenie o stopniu niepełnosprawności (w przypadku osób po mastektomii warunek nie jest konieczny);
b) dokumenty poświadczających stan zdrowia, np. wypis ze szpitala;
c) kosztorys/faktura proforma w przypadku ubiegania się o pomoc w zakupie przedmiotu ortopedycznego, rehabilitacyjnego oraz przyznania turnusu rehabilitacyjnego (nie dotyczy wnioskowania o rehabilitację/turnusy rehabilitacyjne w Centrum Rehabilitacji Znowu w Biegu);
d) specyfikację protezy/elementów protezy na wzorze fundacji w przypadku ubiegania się o dofinansowanie protezy bądź jej elementów, dokument wystawiony przez pracownię ortopedyczną (wzór do pobrania: https://polandbusinessrun.pl/pl/about/jak-zostac-beneficjentem);
e) decyzję NFZ, MOPS/PCPR, PFRON - program Aktywny Samorząd o przyznaniu lub odmowy przyznania dofinansowania wnioskowanego przedmiotu;
f) pełnomocnictwo w przypadku opiekuna prawnego osoby dorosłej.
W przypadku wysyłania wniosku listownie należy go wydrukować, czytelnie wypełnić, podpisać w wyznaczonych miejscach i wraz ze wszystkimi dokumentami wysłać na adres:
Dział Wsparcia Fundacji Poland Business Run
ul Siemiradzkiego 17/2
31-137 Kraków
Istnieje możliwość wnioskowania w naszej fundacji o dofinansowanie do turnusów rehabilitacyjnych lub rehabilitacji ambulatoryjnej w Centrum Rehabilitacji Znowu W Biegu w Krakowie, lub też w innym ośrodku rehabilitacyjnym. W przypadku wnioskowania o przyznanie rehabilitacji w Centrum Rehabilitacji Znowu w Biegu należy dołączyć do wniosku jedynie orzeczenie oraz dokumentację medyczną.
Więcej informacji na temat specjalistycznych turnusów/rehabilitacji dla osób po amputacji, lub mastektomii można znaleźć na stronie https://znowuwbiegu.pl/ lub kontaktując się z Centrum Rehabilitacji Znowu W Biegu : tel. 609 915 005, centrum@znowuwbiegu.pl
Pamiętaj!
- W pierwszej kolejności należy spróbować uzyskać dofinansowanie do sprzętów ortopedycznych, rehabilitacyjnych itp. ze środków publicznych, tj. PFRON, NFZ, PCPR/MOPS.
- Nie jesteśmy instytucją publiczną i złożenie dokumentów do naszej Fundacji nie jest równoznaczne z przyznaniem dofinansowania. Również wnioskowanie o daną sumę nie gwarantuje otrzymania dokładnie takiej kwoty. Wszystkie nadesłane dokumenty rozpatrzy komisja powołana przez zarząd, w pierwszej kolejności kierując pomoc do osób najbardziej potrzebujących.
- Będziemy kontaktować się wyłącznie w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku lub w celu dokładniejszego rozpoznania sytuacji wnioskodawcy. Brak kontaktu z naszej strony oznacza, że w tym roku nie będziemy w stanie pomóc. Wówczas zachęcamy do złożenia wniosku ponownie w kolejnym roku.
- Pomoc finansowa udzielana przez Fundację w zakresie zakupu protez oraz innych sprzętów ortopedycznych, rehabilitacyjnych przyznawana jest maksymalnie raz na 3 lata (nie dotyczy to rehabilitacji, która przyznawana jest 1 raz w roku). Zarząd Fundacji może podjąć decyzję o udzieleniu dodatkowego wsparcia przed upływem tego okresu w wyjątkowych sytuacjach (np. re-amputacji).
Dodatkowe możliwości
- Zapraszamy do odwiedzenia platformy informacyjnej dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi, na której można znaleźć informacje m.in. na temat dofinansowań, orzecznictwa, rehabilitacji, ale również aktualne oferty pracy oraz wykaz pracowni ortopedycznych https://aktywizuj.pl/.
- Zachęcamy do skorzystania z bezpłatnej pomocy Trenera Wsparcia, tj. osoby z niepełnosprawnością ruchową lub też po amputacji, która może udzielić wsparcia informacyjno-wspierającego oraz podzielić się własnymi doświadczeniami. W poniższym linku znajdziecie Państwo opisy naszych Trenerów wraz z kontaktami do nich https://aktywizuj.pl/trenerzy-wsparcia/.
W przypadku pytań proszę o kontakt.
--
Klaudia Kaniewska
Koordynatorka Działu Wsparcia
Fundacja Poland Business Run
mobile: +48 504 458 979
e-mail: k.kaniewska@polandbusinessrun.pl
Administratorem Twoich danych osobowych, w tym danych adresowych oraz adresu email jest Fundacja Poland Business Run. Z Administratorem można się kontaktować pisemnie, za pomocą poczty tradycyjnej pod adresem: Fundacja Poland Business Run, ul. Siemiradzkiego 17/2, 31-137 Kraków lub poprzez email: biuro@polandbusinessrun.pl. Administrator będzie korzystał z Twoich danych w celu prowadzenia korespondencji i w celach, dla których zostały nam udostępnione. Masz prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzoru na zasadach wskazanych w RODO. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w naszej firmie znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej na stronie polandbusinessrun.pl.
data publikacji: 04.10.2024r.
INFORMACJA
Fundacja im. ks. Czesława Wali w Rudniku nad Sanem jest w trakcie budowy pierwszego w kraju obiektu (o zasięgu ogólnopolskim) przeznaczonego dla osób niesłyszących, znajdujących się w trudnych sytuacjach życiowych. Znajdzie tam miejsce kilkadziesiąt osób. Jest to jednak kwesta kilku lat, zanim budowa obiektu zostanie zakończona. Aktualnie Fundacja w innym budynku, będącym jej własnością, ogłosiła nabór do Mieszkania Wspomaganego dla 4-6 osób niesłyszących, jedynego w kraju dla osób niesłyszących, pełnoletnich.
Przesyłam linki do materiałów informacyjnych z prośbą o jego umieszczenie na Waszych portalach internetowych oraz o przekazanie do lokalnych powiatowych centrów pomocy rodzinie oraz ośrodków pomocy społecznej, z prośbą o zamieszczenie materiałów na ich portalach.
https://fundacjakswali.pl/powstanie-mieszkanie-wspomagane/
Zależy nam bardzo na zdiagnozowaniu faktycznych potrzeb i przesłania do Fundacji informacji o tym, ile osób niesłyszących, a jednocześnie bezdomnych lub mieszkających w trudnych warunkach i dotkniętych ubóstwem, na terenie działania konkretnego mops-u lub ops- u, wymaga wsparcia. W budowanym domu będziemy dysponować 70. miejscami. Aktualnie prosimy o pilne ustalenie osób, które już teraz wymagają natychmiastowej pomocy, w formie zamieszkania w naszym mieszkaniu wspomaganym. Prosimy o pomoc tym osobom w przygotowaniu i przesłaniu wniosków do fundacji, meilem na adres: fundacjakswali@gmail.com
Bardzo proszę o pomoc w tej niezwykle ważnej kwestii.
Marian Pędlowski – prezes Zarządu Fundacji im. ks. Czesława Wali w Rudniku nad Sanem, tel. 517801588
data publikacji: 03.10.2024r.
INFORMACJA
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Mieście Lubawskim ul. Grunwaldzka 3 , poszukuje specjalistów posiadających uprawnienia do prowadzenia programu korekcyjno-edukacyjnego dla osób stosujących przemoc domową.
Osoba do kontaktu: Pani Katarzyna Wolak
nr tel. 56 474 31 96.
data publikacji: 29.08.2024r.
Informacja o realizacji programu korekcyjno - edukacyjnego
przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
w Nowym Mieście Lubawskim
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie ogłasza ponowny nabór osób chętnych do uczestnictwa w Programie korekcyjno – edukacyjnym pt: „Partner”. Program jest adresowany do osób pełnoletnich, które nie radzą sobie z kontrolowaniem niewłaściwych zachowań i emocji oraz stosujących przemoc wobec najbliższych.
Celem głównym programu jest psychoedukacja osób stosujących przemoc wobec najbliższych w kierunku zmiany zachowań typu przemocowego na rzecz postawy partnerstwa i poszanowania wobec domowników.
Spotkanie organizacyjne dla osób zainteresowanych uczestnictwem w ww. programie odbędzie się w dniu 4 września 2024 r. o godzinie 10.00 w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Mieście Lubawskim,
ul. Grunwaldzka 3, III piętro, sala nr 6.
Osoba do kontaktu: Pani Katarzyna Wolak
nr tel. 56 474 31 96.
data publikacji: 29.08.2024r.
Cyberbezpieczeństwo
Realizując obowiązek wynikający z art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa ( t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 913) Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Mieście Lubawskim przekazuje Państwu informacje pozwalające na lepsze zrozumienie zagrożeń cyberbezpieczeństwa oraz skuteczne sposoby zabezpieczania się przed tymi zagrożeniami.
Co rozumiemy poprzez cyberbezpieczeństwo?
Cyberbezpieczeństwo jest to odporność systemów informacyjnych na działania naruszające poufność, integralność, dostępność i autentyczność przetwarzanych danych lub związanych z nimi usług oferowanych przez te systemy.
Co to jest incydent?
Incydent jest to zdarzenie, które ma lub może mieć niekorzystny wpływ na cyberbezpieczeństwo.
Przykłady incydentów?
Do najczęściej występujących incydentów należą:
- kradzież tożsamości,
- kradzież, modyfikacja lub niszczenie danych,
- działalność złośliwego oprogramowania (wirusów, trojanów, ransomeware itp.), które rozprzestrzenia się w postacie załączników do e-maili, linków w e-mailach lub na stronach internetowych,
- spam, czyli niechciane lub niepotrzebne wiadomości e-mail mogące rozprzestrzeniać złośliwe oprogramowanie,
- ataki socjotechniczne (np. phising, czyli wyłudzanie poufnych informacji poprzez podszywanie się pod godną zaufania osobę lub instytucję) w celu pozyskania np. danych logowania czy danych karty bankomatowej.
Jak zabezpieczyć się przed tymi zagrożeniami:
- zastosuj sprawdzone oprogramowanie przeciw wirusom i spyware, z funkcjonalnością firewalla,
- aktualizuj regularnie oprogramowanie oraz bazy danych wirusów,
- nie otwieraj plików nieznanego pochodzenia,
- każdorazowo sprawdzaj pliki pobrane z Internetu za pomocą skanera antywirusowego,
- nie korzystaj ze stron banków, poczty elektronicznej czy portali społecznościowych, które nie posiadają ważnego certyfikatu,
- nie podawaj danych osobowych w niesprawdzonych serwisach i na stronach, jeżeli nie masz absolutnej pewności, że nie są one widoczne dla osób trzecich,
- nie wysyłaj w e-mailach żadnych poufnych danych, za wyjątkiem ich zaszyfrowania,
- pamiętaj, że żaden bank nie wysyła e-maili do swoich klientów z prośbą o podanie hasła lub loginu w celu ich weryfikacji,
- z rezerwą podchodź do otrzymanych wiadomości (np. sms-ów czy e-maili) z informacją o wygranej/ zadłużeniu,
- nie podłączaj do komputera nośników (pendrive, płyty DVD, CD i inne) niewiadomego pochodzenia,
- przy zabezpieczaniu dostępu do usług (np. kont), stosuj tzw. mocne hasła, składające się z co najmniej 8 znaków, zawierające cyfry, wielkie oraz małe litery, znaki specjalne,
- stosuj różne hasła do różnych usług,
- nie korzystaj z publicznych dostępów Wi-Fi, w szczególności przy realizacji transakcji finansowych oraz podawaniu w usługach swoich danych.
Informacje z zakresu cyberbezpieczeństwa dostępne są m.in. na stronach:
https://www.gov.pl/web/baza-wiedzy/aktualnosci
Załączniki (2)
Pobierz wszystkie załącznikiOprogramowanie
Bezpieczny pracownik w sieci
723 kB
Cyberbezpieczeństwo poradnik
310 kB
data publikacji 07.08.2024r.
Informacja dla rodzin zastępczych
Uprzejmie informuję, iż Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztyni eorganizuje jednodniowe bezpłatne szkolenia dla rodzin zastępczych i pracowników placówek opiekuńczo-wychowawczych województwa warmińsko-mazurskiego. Szkolenie odbędzie się w trzech terminach:
18, 19 oraz 20 września br. w Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Olsztynie, przy ul. Głowackiego 17, w godz. 8:00-14:00, w sali nr 105.
Tematem szkoleń (w formie warsztatów) będzie rozpoznawanie u dzieci zagrożeń/czynników ryzyka, w tym zachowań suicydalnych i przemocowych.
W związku z powyższym, zapraszam osoby bezpośrednio pracujące z dziećmi i młodzieżą w podległych Państwu instytucjach do udziału w ww. szkoleniach oraz proszę o rozpowszechnienie zaproszenia wśród rodzin zastępczych.
Uprzejmie proszę osoby zainteresowane o przesłanie wypełnionej i zeskanowanej karty zgłoszeniowej (na jeden wybrany termin) do 9 sierpnia br. do godz. 12.00 na e-mail: m.stasiewicz@warmia.mazury.pl.
Koszt udziału w szkoleniu, obejmujący wyżywienie i materiały szkoleniowe, ponosi Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, natomiast koszty związane z dojazdem stanowią koszt własny uczestników szkolenia.
Z uwagi na ograniczoną liczbę mIeJsc na poszczególnych szkoleniach, osoby zakwalifikowane do udziału najpóźniej 19 sierpnia 2024 r., otrzymają potwierdzenie uczestnictwa wraz z programem szkolenia.
Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc - decyduje kolejność zgłoszeń.
Osoba do kontaktu: Pani Katarzyna Wolak
nr tel. 56 474 31 96.
data publikacji: 31.07.2024r.
„Wsparcie dzieci i młodzieży z FASD oraz ich rodzin”
Uprzejmie informuję, że na stronie internetowej Ośrodka Rozwoju Edukacji dostępna jest publikacja ,,Wsparcie dzieci i młodzieży z FASD oraz ich rodzin”. Niniejsza publikacja skierowana jest zarówno do pracowników systemu oświaty, jak i sektora zdrowia oraz rodziny, pracy i zabezpieczenia społecznego, a także rodziców i innych zainteresowanych. Poradnik autorstwa dr Teresy Jadczak–Szumiło powstał we współpracy z Ministerstwem Zdrowia, Ministerstwem Edukacji Narodowej i Ministerstwem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, i zawiera informacje dotyczącą charakterystyki FASD, standardów diagnostycznych oraz propozycje wsparcia i terapii dzieci z FASD i ich rodzin.
Poniżej link pod którym można pobrać poradnik:
https://ore.edu.pl/2024/06/publikacja-wsparcie-dzieci-i-mlodziezy-z-fasd-oraz-ich-rodzin/
ZASTĘPCA DYREKTORA
Wydziału Polityki Społecznej
Piotr Duda
Osoba do kontaktu: Pani Katarzyna Wolak
nr tel. 56 474 31 96.
data publikacji: 31.07.2024r.
Informacja o realizacji
programu korekcyjno - edukacyjnego
przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
w Nowym Mieście Lubawskim
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie ogłasza nabór osób chętnych do uczestnictwa w Programie korekcyjno – edukacyjnym pt: „Partner”. Program jest adresowany do osób pełnoletnich, które nie radzą sobie z kontrolowaniem niewłaściwych zachowań i emocji oraz stosujących przemoc wobec najbliższych.
Celem głównym programu jest psychoedukacja osób stosujących przemoc wobec najbliższych w kierunku zmiany zachowań typu przemocowego na rzecz postawy partnerstwa i poszanowania wobec domowników.
Spotkanie organizacyjne dla osób zainteresowanych uczestnictwem w ww. programie odbędzie się w dniu13 sierpnia 2024 r. o godzinie 10.00 w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Mieście Lubawskim, ul. Grunwaldzka 3, III piętro, sala nr 6.
Osoba do kontaktu: Pani Katarzyna Wolak
nr tel. 56 474 31 96.
data publikacji: 31.07.2024r.
K O M U N I K A T
W związku z tymczasowym wyłączeniem z użytku windy w budynku przy ul. Grunwaldzkiej 3 w Nowym Mieście Lubawskim oraz w porozumieniu ze Starostą Nowomiejskim od 29 lipca 2024 r. obsługa klientów, którzy mają problemy z wejściem na III piętro budynku do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie oraz Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności odbywać się będzie na parterze budynku:
- dofinansowania ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych - pokój nr 18
- Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności - pokój nr 19.
data publikacji: 26.07.2024r.
Kto może wypożyczyć sprzęt
Każdy, kto:
- ma ważne orzeczenie o niepełnosprawności (czyli orzeczenie wydawane
dzieciom do 16 roku życia) lub orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym
stopniu niepełnosprawności albo orzeczenie równoważne,
- w ciągu 12 miesięcy przed dniem przed dniem złożenia wniosku o
wypożyczenie technologii wspomagającej nie otrzymał ze środków PFRON
albo NFZ dofinansowania na zakup takiej samej technologii wspomagającej
jak ta, którą chce wypożyczyć.
Jak złożyć wniosek
Wniosek powinien być złożony w formie elektronicznej w Systemie Obsługi
Wsparcia (SOW). www.sow.pfron.org.pl
Czy za wypożyczenie sprzętu jest pobierana opłata?
Jednorazowa kaucja zwrotna w wysokości 2% ceny zakupu danej technologii.
Na jak długo może być wypożyczony sprzęt ?
Umowa wypożyczenia technologii wspomagającej zawierana jest z
wnioskodawcą na jeden rok, albo na okres krótszy wynikający z okresu
ważności orzeczenia. Umowa może ulec przedłużeniu na kolejny rok.
Jaka technologie wspomagająco możesz wypożyczyć:
- koncentrator tlenu
- oprogramowanie wspierające komunikowanie (Mówik, Grid, Boadmaker),
- lóżko rehabilitacyjne
- podnośnik transportowy
- aparat słuchowy
- powiększalnik przenośny
- wózek inwalidzki
- skuter elektryczny
Szczegółowa lista sprzętu znajduje się na stronie
www.wypozyczalnia.pfron.org.pl
Szczegółowe informacje uzyskają Państwo:
e-mail: olsztyn@pfron.org.pl
tel.89 722 90 34
data publikacji: 24.07.2024r.
Dodatek do opłaty za energię elektryczną dla osób korzystających z koncentratora tlenu lub respiratora dostępny już niebawem!
Rada Nadzorcza Funduszu w dniu 19 czerwca 2024 roku wprowadziła do programu „Aktywny samorząd” pomoc w kontynuowaniu rehabilitacji w formie wentylacji domowej (Obszar E). Aktualnie przygotowuje się szczegółowe zasady realizacji nowego zadania i modernizuje elektroniczny system rejestracji wniosków. Niebawem poinformujemy o terminie przyjmowania wniosków!
Dla kogo pomoc?
Pomoc uzyskasz, jeśli: masz orzeczenie o stopniu niepełnosprawności lub - w przypadku dzieci do 16 roku życia – orzeczenie o niepełnosprawności i na podstawie skierowania Narodowego Funduszu Zdrowia (NFZ) korzystasz z koncentratora tlenu lub respiratora.
Na czym polega pomoc?
Po złożeniu wniosku możesz otrzymać 100 zł miesięcznie w formie dodatku do opłaty za energię elektryczną. Dodatek nie podlega rozliczeniu - nie musisz okazywać opłaconych rachunków.
Gdzie możesz złożyć wniosek?
Wniosek złożysz elektronicznie na naszej platformie (system SOW). Jest dostępna ze strony startowej na naszej witrynie. Podasz tylko niezbędne dane i informacje. Jeśli będziesz miał problem z wypełnieniem wniosku, zadzwoń na bezpłatną Infolinię 800 889 777 lub napisz na adres mailowy sow@pfron.org.pl
Kiedy możesz złożyć wniosek?
Nabór wniosków ruszy na przełomie października i listopada, ale dodatek może być przyznany na opłaty poniesione już od dnia 1 lipca 2024 roku. W tym roku wniosek możesz złożyć aż do końca listopada. W kolejnych latach termin naboru wniosków określi Zarząd Funduszu.
Ile razy możesz złożyć wniosek?
We wniosku musisz wskazać okres objęty zwrotem kosztów opłaty za energię. Okres ten nie może być dłuższy niż 6 miesięcy i krótszy niż 3 miesiące. Czyli możesz złożyć maksymalnie 4 wnioski w ciągu roku. Ale pamiętaj, że dodatek dotyczy opłat poniesionych od dnia 1 lipca 2024 r.
Na przykład – jeśli złożysz wniosek w listopadzie i już w lipcu opłaciłeś rachunek za prąd, to we wniosku wskaż okres do wypłaty dodatku w miesiącach od lipca do października 2024 r. (4 miesiące).
Kto rozpatruje wniosek i wypłaca dodatek?
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Mieście Lubawskim
Co będzie się działo po złożeniu wniosku?
Powiatowe Centrum Pomoc Rodzinie sprawdzi, czy spełniasz warunki do wypłaty dodatku. Sprawdzi również, czy poprawnie i kompletnie wypełniłeś wniosek. Jeśli nie, musisz go uzupełnić. Dodatek jest wypłacany ze środków publicznych, dlatego jesteśmy uprawnieni do kontroli zgodności Twojego wniosku ze stanem faktycznym.
Do zobaczenia w systemie SOW!
data publikacji: 22.08.2024r.